Aktivna legitimacija u javnim nabavkama definisana je članom 97 Zakona o javnim nabavkama u kojem se kaže:”Žalbu može podnijeti svaki privredni subjekat koji ima ili je imao interes za dodjelu ugovora o javnoj nabavci i koji učini vjerovatnim da je bila ili mu je mogla da bude u konkretnom postupku javne nabavke prouzrokovana šteta zbog nezakonitog postupanja ugovornog organa, a koje se u žalbi navodi kao povreda ovog zakona i podzakonskih akata od strane ugovornog organa u postupku javne nabavke.”
Ono što je razlika u odnosu na raniji Zakon o javnim nabavkama jeste što je dodana riječ “mu” i riječ “nezakonitog” – “ili mu je mogla da bude u konkretnom postupku javne nabavke prouzrokovana šteta zbog nezakonitog postupanja ugovornog organa”.
Šta navedeno donosi u praksi? Na koji način postupaju ugovorni organi kada zaprime žalbu? Prema odredbama člana 102 stav (1) Zakona ugovorni organi su dužni da u roku od pet dana od dana zaprimanja žalbe utvrde da li je ista blagovremena, dopuštena, izjavljena od ovlaštenog lica i lica koje ima aktivnu legitimaciju.
Situacija kada žalbu podnosi ponuđač čija je ponuda ocijenjena neprihvatljivom, a da pri tome nije osporio razloge neprihvatljivosti svoje ponude u žalbi nego samo osporava ponudu prvorangiranog ponuđača razmatrana je više puta od strane Ureda za razmatranje žalbi BiH.
U jednom rješenju iz 2023.godine stoji:”„Stoga, imajući u vidu, iznesenu pravnorelevantnu činjenicu, da žalilac nije ponudio prihvatljivu ponudu (a da navedenu ocjenu o neprihvatljivosti njegove ponude nije niti osporio podnesenim žalbenim navodima, pa se s tim u svezi složio sa istom), a imajući u vidu suštinski i formalni smisao odredbi iz člana 97. Zakona o javnim nabavkama, te uobičajenu doktrinu postupanja i nadmetanja u postupku javne nabavke, na bazi svih prednje iznesenih činjenica, uzevši svaki dokaz posebno i sve zajedno, zaključuje se da žalilac nije učinio vjerovatnim da mu je bila ili da mu je u konkretnom slučaju predmetnog postupka javne nabavke mogla biti prouzrokovana šteta zbog postupanja ugovornog organa.“
Dakle, Ured je žalbu odbacio zaključkom zbog nedostatka aktivne legitimacije ponuđača. Navedeno rješenje, kao i druga na ovu i slične teme, nalazi se u našoj bazi “Praksa javnih nabavki BiH” te se ista mogu koristiti u radu u javnim nabavkama.
Pored navedenog našim pretplatnicima nudimo širok spektar dodatne literature, stručnih tekstova, publikacija, a tu je i glavni dio našeg portala: rješenja Ureda za razmatranje žalbi BiH podijeljena po kategorijama i potkategorijama sa izdvojenim stavovima i tumačenjima, presude Suda BiH kao i stavovi Agencije za javne nabavke BiH.
Ukupna cijena godišnje pretplate na portal iznosi 285,00 KM. Za sve dodatne informacije (ukoliko niste već pretplatnik) možete nam se javiti na: info@tnd.ba, 060/344-5389.
Writed by tnd.ba